My mood recently

Monday, December 20, 2010

Saya Suka!

Holaaa...

Wahhh semangat saya nak masukkan entry harini walaupun penats!

Sebenarnya more nak share my 'suka!'

Nothing special...tapi saya merasakan betapa DIA Maha Mengetahui isi hati dan kehendak saya dan DIA makbulkan. Aminn...syukur~

Actually, since few months ago..klu jalan-jalan pantang nampak ada 'baby sales' ke..kedai baby ke... memang saya akan terjah walaupun tak sempat.

Last time, mase Expo kat Midvalley...walaupun kene balik Johor. Ingatkan dah keciwa tak dapat pergi. At last berjaya jugak pergi, walaupun hubby dah buat muka 'WHATT!!??'. Sebabnya kami baru je sampai KL. Masa tuh dah pukul 7pm ye. Expo tutup pukul 10pm. So sempat la kan nak terjah Midvalley. But not much yang saya beli. Maybe mase tuh cam tak banyak choice tuk saya dan tak fikir apa-apa nak beli for baby. So banyak beli barang untuk Amsyar.

For my coming 2nd baby nih, not much la nak kene prepare. Tapi target saya nak beli 'baby cot'. Ye, memang saya tak beli pun masa Amsyar ritu. Sebab fikir cam alwiz duk sekatil. Hehehe...so bile dah masuk 2nd baby. 'Baby cot' dah jadik keperluan gak la. But the problem is, i'm looking for 4 in 1 baby cot. That means, baby or Amsyar boleh gune. Tapi, so far yang kami jumpa semuanya ribu riban atau pun memang more than RM700.

Finally, semalam memang rezeki saya. Mungkin. Semalam kami baru balik bercuti di Bukit Merah. And dalam kepala ni dah sememangnya ingat ada 'bunting' tunjuk clearance baby sales kat Taman Connaught 17 - 19 Dec. Dapat ke nak pergi nih. Luckily, sampai KL 6.30pm, "baba...ape kata kita singgah kat baby sales tuh. Sempat lagi kot", umi bersuara. Tanpa membantah kami pergilah terjah sales tuh. Not big. And somemore tak ramai yang tahu, so memang tak crowded.

Tapi yang best. Ade baby cot sales!!! Saya suke.
50% less, mau tak terjojol bijik mata tengok.

Mula tuh macam tak jadik, memikirkan financial yang tak seberapa. So saya shopping sikit-sikit jek.

All above cost me RM60
With natural color

Ni antara yang saye suke.. RM10 jek

Ha yang ni RM40 jek tau...

Hati tak puas. Pusing punya pusing. Sekali jumpa, RM 380.
Baba pergi panggil salesgirl.

"Ye puan, this is 4 in 1 baby cot. Up to 5yrs old boleh gune. And i give you RM350".

AH-HA!!

Mata ku bersinar. Mungkin ni rezeki aku kot. Hehehe. Fikir punya fikir.

And..

"Oklah, saya angkat ini!"

Yeayyy..saya dah berjaya beli 'baby cot' itu! Dah boleh train Amsyar tidur asing. But not now. After new year la..hehehe azam baru. :P

Gambar baby cot takde, sebab nak pindah. So nanti dah masuk rumah baru, saya kasik tunjuk ye.

No comments:

Post a Comment

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...