My mood recently

Friday, January 7, 2011

Buku baru…2011!!

Hopefully belum terlambat saya nk wish 'HAPPY NEW YEAR'!!!

Selamat Tahun Baru to all bloggers...

Saya nak buat kompilasi 2010 macam kawan saya tulis tapi masa sangat tak mengizinkan. Dan juga, macam tak muat nak letak dalam satu entri. Terlalu macam-macam. Apa yang penting, all in 2010 menjadi sudah menjadi kenangan and sejarah sebab now we are in 2011!!

Buat ape mase malam New Year?? Ye kami mulakan 1 .1.11 di rumah baru. So that nite kami dah pun di rumah baru. Upss ‘baru’ tuh bukan baru beli ye. Rumah sewa yang baru. Rezeki 'beli rumah' belum ada. Mari kite doa moga rezeki itu datang.

Banyak nak kongsi cerita, tapi macam tak tertulis. Saya akhiri tahun 2010 saya with a lots of fun, mencabar dan superb memenatkan.

So dah alang-alang tak mengkompilasikan 2010 punye cerita, saya terus up pada akhir tahun je lah ye. Konon macam nak menyambut New Year la neh…siap pindah rumah bagai. Hehe.

But for end 2010, I can said, ‘BYE BYE to Cheras’…bertahun lamenye jadi penghuni Cheras. InsyaAllah, kalau rezeki kami ada di Cheras, we will come back! (Chewah!)

Kami dapat rumah 2-storey linked house ni kawasan yang berposkodkan 43000 Seri Kembangan. Wahh, jadik orang Selangor sudah...

Jauh?? Ha part nih memang tak boleh lawan mase duduk Cheras. 2 kali ganda bezanya. Saya dan en.somi, kerja di city centre. Amsyar pun di KL juga. Desa Pandan. So for this month kami masih tercari-cari jalan yang sesuai untuk kami. Hari-hari ikut jalan pergi and balik kerja yang berlainan. Masih belum jumpa.

Rumah?? Not so bad. Letih melayan tangga nak turun naik sebab sebelum nih duduk rumah single storey je pun. Dan ruangan untuk housekeeping pun semakin bertambah. So kene amalkan konsep WonderPets… “Ape yang penting?!! K.E.R.J.A.S.A.M.A!!!”

Surrounding?? Mula-mula tuh agak scarry, sebab kedudukan rumah di lorong yg hujung dan jalan mati. Tapi sebab ada security services yang agak menjamin. So kuranglah sikit ‘takut’ tuh.

Sewa? Pun not bad. Memang standard range untuk kawasan situ. Tak kurang and tak mahal. Tapi preparation untuk deposit and pindah rumah. Kopak jugak lah. Habis duit bonus weihhh…

Ape lagi yee…

Ah-ha!

Broadband signal!! Ha yang ni penting. So far, okay la. Kami guna MAXIS. Signal masih okay, but still depends on location kami on broadband. Dalam bilik ke, dapur ke, hall atas ke, hall bawah ke. Masih monitoring progress. Lagi satu signal yang kami nak cuba is our P1 MAX, belum try ape-ape pun lagi. Saya memang annoyed dengan P1 punye signal since kat Cheras dulu. So en.somi akan buat sendiri operasi mencari signal P1. (Nati mulalah saya stress bila operasi nya bermula..huh!)

Yang lain-lain semuanya okay lah.

Notes,

Penat yang amat. Tapi alhamdulillah baby dalam perut sihat wal’afiat. Sentiasa mohon agar DIA melindungi kandungan saya sepanjang saya pindah rumah. Betul-betul minta sedikit tenaga dalam badan untuk seminggu dua. Nanti umi rehat cukup-cukup ye nak...

No comments:

Post a Comment

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...