My mood recently

Saturday, February 7, 2009

“Bunting pelamin???”

Rasanya macam pelbagai pendapat boleh didengar daripada pelbagai mulut orang…..

Bunting pelamin?? Heh actually bende ni dah jadik pn kat aku… Sekarang memang tengah sarat pregnant my 1st baby…. Betul2 after kawen…sebulan selepas kenduri kawen berlangsung…a.k.a bunting pelamin la nih....kami dah terima berita gembira nih….

Tapi dalam pada gembira tu…tibe-tibe aku teringat kata-kata dr beberapa kenalan aku la….masa baru blk dr cuti kahwin...n waktu kami membincangkan psl anak....

“Ala you tak payah pregnant dulu pn takpe….you muda lagi pe….”

“Buat ape pregnant awal-awal…honeymoon ngn husband pn tak puas lagi…”

“Ala…rilek-rilek la dulu….kasik la 2-3 tahun dulu…baru pk pasal anak…..”

“Hish, I klu pk pasal ekonomi skang…nak anak pun kene fikir 2-3 kali….”

“Eeeeee…jangan la…honeymoon pn tak puas lagi…tak kan nak pregnant dah
kot….”

“Tension you ade anak…once ade anak…jangan la ingt bole b’romantik2 dengan husband!”

Hmmmm…tah la…kata2 macam ini banyak menghantui jiwa raga aku mase awal2 aku dapat tau aku pregnant… tapi…tah la…mungkin ade betul nye…mungkin tidak….. tp kalau fikir rasional… jangan lah jadikan kandungan itu penyebabnya… yela…. rezeki Tuhan dah bagi…janganlah ditolak…..terima seadanya.. Amiinn..

Dah berbulan2 lepas tu baru aku start excited dgn diri aku sendiri…merasakan perkembangan zuriat sendiri dalam perut sendiri… Excited sgt masa rasa 1st move die dalam perut...happy sgt....just imagine..hanya kite yg mengandungkan die lebih mengetahui perasaan nye... Lebih terharu and sebak mase 1st time scan…tgk janin dah cukup sifat….muka…kepala…mata…badan…tangan…jari…kaki… perut die…. Subhanallah...agung nya kurnian Dia.... Yang best sekali tgh mase scan tuh….jari-jemari die yg kecik tuh tengah bergerak..macam melambai pn ade!
Tgk die...comel kan...

Hari ke hari....minggu ke minggu...dia membesar dengan sihat...sampaikan doctor kata, “Susah nak capture, die aktif sgt...” tersenyum aku bile mendengar.... dlm hati aku selalu berdoa... “Semoga kau sentiasa dilindungi olehNya...” aku dah semakin gembira...dan bersedia nak digelar seorang ibu... haha..ibu muda la katakan.... biarlah org kata tak puas honeymoon ke hape ke... yg penting perkahwinan kami akan ada penyeri tak lama lagi...

Kebykan org yg aku rapat sume pn ckp...untung you dpt ank time muda2 nih... Beruntungkah aku?? Mungkin jugak la...sebab Tuhan dah bagi rezeki ni awal2...pada aku semuanya ade hikmahnya..memang terasa macam tak ber’nafas’...bukan la sesak nafas...maksud aku...yela...aku dulu bertunang..selang berapa bulan dah kahwin..then tup2 nk dapat anak plak..duit pn kejap naik..kejap turun...means tak dapat lagi nak menstabilkan financial..ade je mission nk kene achieve.... luaran nya..mmg nampak susah..tp..bak kata org...DIA xkan senang2 bagi rezeki... so aku dengan suami..anggap ni adalah rezeki..dan cabaran yg DIA berikan...so..buatlah yg terbaik!

No comments:

Post a Comment

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...