My mood recently

Friday, October 7, 2011

Aku Permata

Saya tak boleh berhenti menyanyi lagu ni. Seharian semalam saya mencari dengan tak tahu siapa yang nyanyi, dan tak tahu tajuk lagu. Yang saya tahu, "walau". Satu perkataan dalam lirik lagu tuh. Tapi saya tahu macamana nk humming lagu nih! Cemane nak google??!!

At last buat muka tebal, "baba, dengar ni orang nak nyanyi! Hmmmmmm.... Ha?! lagu sape nih?" "Laaaa...awak fan die pun awak tak ingat?! Salma mentor tu la!"

Alahai. Cemana boleh tak perasan.

So here you go! Lagu yang terngiang-ngiang dicorong telinga saya nih. Walaupun dah agak ketinggalan, but i still want to say, "i love thing song!"

Lirik yang hebat. About diri sendiri. Yes! Ia seperti hati saya yang sedang menyanyi-nyanyikan lagu ni.
"Waaalaaaaaaaaaau tiada tangan menghulur..Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula...Tuuuuuhaaaaaaaan, hanya engkau mengerti...Perjalanan hidup seorang insan"

Jom layan....

Aku permata | Sing by Salma Mentor5 | Taja's song

Terdampar jauh dihempas badai kuhanyut
Hati merintih terkunci mulut membisu
Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya
Liku ranjau kutempuh dalam mencari jawapan

Di sudut kecil hatiku sering berkata
Apa yg terjadi ada hikmah sebaliknya
Kuberanikan diri menongkah arus yang deras
Demi hari esok ku relakan

Chorus:
Walau tiada tangan menghulur
Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula
Tuhan, hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan

Kini ku jauh memetik bintang di langit
Berakhir musim dingin kini mekar bunga indah
Tinggallah memori terpahat di dalam dada
Terjawab sudah segalanya

*Ulang Chorus

Aku hanya ingin merasa
Kemanisan hidup di dunia yang kudambakan
Tuhan hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan

Walau tiada tangan menghulur
Kan ku tetap berdiri teguh
Ku bangkit semula
Hanya titipkanlah doa
Agar permataku terus bersinar

No comments:

Post a Comment

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...