My mood recently

Wednesday, February 10, 2010

Kenapa hari ini?

Nak tau kenapa aku pilih hari ini untuk masukkan entry....ibarat nye seperti ulang tahun blog sendiri...tp sebenarnya sebab lain...

Pada 10 February 2009...sebelum Subuh...buat pertama kali nya aku terasa tanda-tanda awal yang aku akan beranak dalam waktuh terdekat..bukan pada 40minggu...the due date..and bukan pada 39 weeks....

Pukul 5 pagi terbangun sebab terasa perut sangat krem...dalam hati dah bertanya "betul ke nak beranak dah nih..."..pastu rasa sakit tuh hilang...lepas setengah jam..terasa lagi... sampai tempat pukul 6.30pg...hilang... "mungkin belum lagi..." hati aku berbisik...

Tak sangka...rupa-rupanya..genap seminggu selepas itu..hari yg sama...hari Selasa, 17 February 2009..sakit yg sama datang kembali..dan kali itu...memang tak berhenti..makin sakit...makin kerap...terus ke hospital...dan ye...saye dah kene bersiap sedia untuk beranak pada hari itu....

Dan hari ini...aku tak sangka...lagi seminggu anak aku dah nak 1 tahun....Ya Allah Ya Tuhan...sesungguh Nya..Kau sangat berkuasa dan sangat istimewa...
Anak yg panjang nya dari hujung jari kite smpi ke siku..lebarnye 2tangan kite..tapak kaki nya yg selebar 2 jari kite...yg muke nya sebesar tapak tangan kite...kini...........tingginya dah melebihi lutut kite...kaki dah pandai menapak...tapi masih perlu dipimpin....tangan dah pandai mencapai itu dan ini...mata, mulut, hidung suke buat mengada-ngada...menambahkan lagi rasa rindu,sayang,geram kite kat die... hmmmm....sayang tak terkata! Betul-betul dikatakan anugerah Tuhan....

Pagi ni, hantar Amsyar di Taska Salihah, Jalan U-Thant...dalam kereta..aku duduk main dgn die sekejap..cium die puas2...peluk die puas2..tenung muke die puas2...tapi hari ini aku peluk die..usap kepala die...terasa...setahun yang lepas aku hanya aku boleh usap perut sendiri...tp sekarang...hari-hari pun dapat buat macam itu...kemudian baru aku kuar kereta and hantar dia masuk... dia lah segalanya.....

Sangat sayang pada Dia, dia dan dia....dan juga mereka....terima kasih

Dan nextweek....nak celebrate dah the 1st year Birthday Amsyar....!Kala dia 2 bulan..

Kala dia 11 bulan..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sayang anak umie!

No comments:

Post a Comment

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...