My mood recently

Tuesday, July 19, 2011

Patutkah berhenti berharap?

"Cube luahkan kat blog....", kata si suami selepas si isteri tak henti-henti luahkan perasaan yang tak menentu.

Kenapa?! Kenapa?!Ya Allah..tolonglah tenangkan hati hamba Mu ini. Tolonglah aku.... T_T

Bismillahirrahmannnirrahim....

I've been waiting for 2 weeks.. Its enough to make me sick of it.
Kenapa tak bagitau awal-awal. Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Niat hati nak tukar environment kerja baru.
Sepertinya kecewa. But, what should i do now? What should i feel now? What should i respon?

Dengan tiada tindakan mencari kerja baru, alih-alih dapat panggilan temuduga. Mungkin ini dinamakan rezeki dari NYA. Terima kasih ya Allah.

Tapi....

APA perasaan anda bila dipanggil sesi temuduga kedua?

APA perasaan anda bila sesi temuduga kedua itu adalah sesi 'salary negotiation'?

APA yang patut anda rasa bila mereka kata 'kami terima permohonan anda' dan akan proceed with the offer letter?

APA perasaan anda bila minggu pertama selepas temuduga masih belum terima surat tawaran?

APA perasaan anda bila masuk minggu kedua, anda buat pertanyaan atau follow-up dan the person in-charge out of office..dan manusia yang apart of the department said 'saya tak tahu'?
Dan APA yang patut anda rasa bila email yang dihantar tiada sebarang respon?

DAN. APA YANG PATUT SAYA RASA, bila masuk minggu ketiga selepas temuduga, dan bertanya berkenaan status kita...and she said....
"untuk application anda kami KIV dulu. Jika ada apa-apa info kami akan hubungi kemudian."



JADI SEKARANG APA YANG PATUT SAYA RASA??????!!!!!


Why do they do this to me....

WHY........................................


T_T


Saya dah bersedia untuk segala perubahan yang akan berlaku.


As they said. Kerja lebih masa. Kerja tak tentu masa. I'm ready for that, mentally and physically.



Saya dah bersedia nak begin a new chapter.


Saya dah bersedia nak hadapi cabaran yang baru, suasana yang baru.



Tapi.........


segala yang BARU itu semuanya tak pasti. Macamane.............


Patut ke saya menunggu dan mengharap. Menunggu dan mengharap itu suatu yang meletihkan. Sangat letih. Memang letih.


Saya sangat memerlukan kata-kata semangat tika ini...sangat memerlukan. Siapa nak bagi semangat kat saya.....

4 comments:

  1. alalala..meh saye bg semangat..SEMANGAT nah amek..hehe insyaallah umi..adela hikmah tu..takpe, apply kat lain plak ye..ntah pape comp ni..die yg pgil kite die plak tnak

    ReplyDelete
  2. tu lah...tp tah la ek...
    td die siap kata die lum boleh bg kata putus lagi...for this point of time i can only said "the applicant status is kiv" ....wut the hell meaning of that...klu tak..ckp TAK je la.. tensi aku...

    ReplyDelete
  3. Da pnah rasa da ape yg awk rasa . Seriusly , rase cm hampehh je . Skrg ni pn msh menunggu . Rasa cm kena tipu je . Hmm . . Dugaan . Ya Allah permudahkanlah rezekiku . Ameen .

    ReplyDelete
  4. bukan setakat hampeh je... tgk company..or nmpk je logo company tuh ase cm sakit ati... cm nk je ckp... "macam bagus sgt!"

    seb baik 2 weeks after that dpt rezeki lain... DIA mmg menguji hambaNYA yg lemah ini.... THANK GOD!

    ReplyDelete

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...