My mood recently

Friday, August 21, 2009

Puasa.

Di hujung Syaaban...
Semua pun dah persiapkan diri untuk berpuasa esok hari.
Cepat betul masa berlalu. Kebiasaannya puasa disambut bersama ahli keluarga.

Tapi tahun ini.

Hanya aku suami dan anak yang masih belum mengerti erti puasa.

6 months old

Aku pasti, isteri-isteri, ibu-ibu, semua sudah sibuk memikirkan juadah berbuka puasa setiap hari. Hehehe, samalah macam aku. Terasa inilah masanya nak cuba pelbagai resepi, cuma sempat atau tak sahaja. Sebab sibuk bekerja.

Tahun lepas.
Awal Ramadhan, aku dan suami pulang ke rumah di Sungai Petani. Bersahur di sana, berbuka di Kuala Lumpur bersama adik-adik ipar. Seronok jugak.

Tahun ini, apa nak plan pun tak tahu lagi. mungkin bertiga sahaja.

Tahun lepas berpuasa bersama suami.

Tahun ini berpuasa bersama suami DAN ANAK.

Terlalu cepat masa berlalu, terlalu banyak perubahan dalam hidup aku.

Akhir kata,
"SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM"
Semoga tahun ini memberi lebik makna kepada kita semua.
Dan segala ibadah yang kita jalani sentiasa mendapat keberkatan dari Nya.
~Amin~

2 comments:

  1. uishh. makin lama, makin hensem anak ko ni eh. makin ketara pulak genetik abah nya. huuu

    salam ramahdan, neway :)

    ReplyDelete
  2. sekarang pun dah tau tau rupe sape...

    ReplyDelete

Komen?? Pendapat? Kongsi cerita?? Write everything here...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...